Om Multihost IT AS
+47 31 90 10 80
EN KORT HISTORIE OM EN LANG REISE
2003 - Stiftelse
Selskapet ble stiftet i 2003 fra hjemmekontoret på Åssiden, Drammen.
Det var et resultat av flere år med studering, programmering og vilje.2004 - Lansering
Etter grundige forberedelser og tusenvis av linjer med kode hadde vi i 2004 vår første driftsdag.
Spenningen var stor da vårt første rackskap ble installert og satt i drift.2007
I 2007 var kundebasen vår ekspandert såpass at vi flyttet til Drammen og ansatte en ny medarbeider.
Samme året ble vi knyttet opp mot NIX og ble registrert som et selvstendig ISP
2010
I 2010 ble vi registrert som aksjeselskap.
2012
I 2012, som en av norges første aktører begynte vi å gå i dybden av cloud-hosting og sky modellene for data.
Det tok ikke lang tid før rammeverkene rundt multihost cloud var på plass, og vi har siden utviklet dette til å bli et av norges absolutt beste system innen cloudsolutions.
2013
Nettskyen fikk store oppgraderinger og ble gjort 100% reduntant i alle ledd.
2016
Vi begynte utvikling av nytt kontrollpanel til VPS-tjenesten vår. Dette ble lansert i BETA i 2017 og slippes for fullt i 2018.
2017/2018
Vi pusset opp webhosting-tjenesten vår. Alle webhotell er nå en del av et større cluster - med cache proxy m/firewall i front og SSL som standard.
Foretaksnr: NO 996 170 926 MVA
Godt etablert
MultiHost IT er et godt etablert navn i bransjen og har et svært godt rykte i markedet. Det er mye takket være vår satsing på kundestøtte, siden vi er tilgjengelig hele døgnet og at det aldri er ventetid på våre telefonlinjer eller svar på e-post.
Kunder velger oss fordi
De trenger en erfaren leverandør som alltid er tilgjengelig og som har de rette tekniske løsningene for å sikre stabil og sikker drift av ditt system.
Vårt største mål
Helt siden selskapet ble stiftet har vi har jobbet oss fremover mot våre mål. Vi har nådd mange, men langt fra alle, vårt største mål er etablering av eget datasenter, noe vi skal realisere på egenhånd eller sammen med en partner.
Tilgjengelighet
Vi har alltid en representant tilgjengelig 24 timer i døgnet hele året, som raskt påbegynner feilsøking og feilretting av et eventuelt problem.